Informace

Vytisknout článek

Novinky z konference Oracle OpenWorld


Výběr z nových oznámení na konferenci Oracle OpenWorld, mezi nimiž jsou služby Oracle Always Free pro bezplatný přístup k autonomní databázi a cloudové infrastruktuře, Oracle Digital Assistant využívající umělou inteligenci, operační systém Oracle Autonomous Linux, rozšíření partnerství se společností VMware nebo novinky v tržišti Oracle Cloud Marketplace.

Konference Oracle OpenWorld se uskutečnila stejně jako každý rok v San Franciscu. Zúčastnili se jí partneři a zákazníci společnosti Oracle ze 175 zemí, což z ní činí jednu z největších událostí tohoto druhu. Hlavní projevy na konferenci pronesli technologický ředitel společnosti Oracle Larry Ellison a výkonná ředitelka společnosti Safra A. Catz. Mezi dalšími řečníky byly přední osobnosti ze světa vědy, technologií a byznysu, futuristé i další inspirativní osobnosti. Podívejme se podrobněji na několik zajímavých oznámení z této konference.

Oracle Cloud Free Tier - autonomní databáze a cloudová infrastruktura zdarma a na neomezenou dobu

Společnost Oracle uvedla cloudovou nabídku Oracle Cloud Free Tier, jejíž součástí jsou rovněž bezplatné a časově neomezené služby Oracle Always Free. Organizace všech velikostí, vývojáři, studenti i pedagogové a školitelé nyní mají bezplatný přístup k plné funkcionalitě prostředí Oracle Autonomous Database a Oracle Cloud Infrastructure, ať už jde o samotné výpočetní zdroje, úložiště bloků a objektů nebo vyrovnávání zátěže. S těmito prostředky dostávají vývojáři vše potřebné pro tvorbu kompletních aplikací v prostředí Oracle Cloud.

Nově oznámené služby Oracle Always Free mají unikátní parametry. Konkurenční dodavatelé hyperškálovatelných cloudů obvykle poskytují ke svým relačním databázím roční bezplatný přístup a poté začnou vybírat poplatky. Služba Oracle Always Free Autonomous Database bude naproti tomu pro zájemce bezplatná po celou dobu jejího využívání. Součástí služby je navíc větší výpočetní výkon a úložiště, než nabízí konkurence v rámci nabídek, které jsou bezplatné pouze dočasně. Uživatelé mohou snadno upgradovat, získat více instancí, větší instance a dodatečné služby. Služby Always Free jsou k dispozici po celém světě, a to pro každého, včetně zákazníků, kteří využívají placených účtů Universal Credit a nových účtů Free Tier.

Podrobnější informace včetně technických specifikací této služby naleznete v tiskové zprávě Oracle.

Oracle rozšiřuje svůj ekosystém a zjednodušuje prodej softwaru třetích stran

Společnost Oracle rovněž oznámila, že její obchod Oracle Cloud Marketplace podporuje účtování spotřebovaného softwaru třetích stran. Zákazníci nyní mohou kromě pořízení licence od samotných dodavatelů softwaru využít na spotřebu podnikových aplikací a řešení také univerzální kredity Oracle (Universal Cloud Credits). Z dodavatelů softwaru jsou na Oracle Cloud Marketplace zastoupeni např. A10 Networks, Aviatrix, Blue Prism, Center for Internet Security (CIS), Compellon, Couchbase, Fortinet, Kinetica, Palo Alto Networks, Pyramid Analytics, ScyllaDB, Sesame Software, ShieldIO a Stromasys. Více informací najdete zde.

Oracle nabízí firmám umělou inteligenci komunikující v přirozeném jazyce

Společnost Oracle na konferenci Oracle OpenWorld oznámila, že její nástroj Oracle Digital Assistant podporuje i hlasovou komunikaci a pro zpracování přirozeného jazyka využívá pokročilou umělou inteligenci. Podnikoví uživatelé díky tomu nyní mohou ovládat své aplikace jednoduše pomocí mluvených povelů. Podpora konverzační umělé inteligence znamená obohacení uživatelského rozhraní, zjednodušuje práci s podnikovými aplikacemi a zvyšuje produktivitu zaměstnanců.

Systém Oracle Digital Assistant je postaven na moderní cloudové infrastruktuře. Využívá umělou inteligenci, na které je založen speciální nástroj (parser). Ten podporuje zpracování přirozeného jazyka (natural language processing, NLP), porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLP) a algoritmy strojového učení, které se přizpůsobují zákazníkovi na míru. Oracle Digital Assistant dokáže díky tomu porozumět přirozené komunikaci, pochopit, co uživatelé chtějí, inteligentně reagovat a na základě vzorů chování uživatelů se dokonce naučit jejich přání předvídat a reagovat proaktivně. Příslušná „konverzační inteligence“ lze integrovat do dalších podnikových procesů i do pracovních postupů (work flow) vykonávaných živými lidmi, přičemž tato integrace nevyžaduje žádné programování na úrovni kódu. Více informací najdete zde.

Oracle a VMware navazují partnerství na podporu hybridních cloudových strategií svých zákazníků

Společnosti Oracle a VMware oznámily rozšíření svého partnerství s cílem pomoci zákazníkům využít podnikový software a cloudová řešení při přechodu na cloud. Díky novému partnerství budou zákazníci moci při realizaci svých hybridních cloudových strategií provozovat platformu VMware Cloud Foundation na cloudové infrastruktuře Oracle. Nové řešení zákazníkům umožní jednoduše migrovat pracovní zátěže VMware vSphere na cloudovou infrastrukturu Oracle 2. generace a užívat díky tomu výhody konzistentní infrastruktury a provozu. Společnost Oracle bude v rámci partnerství také poskytovat technickou podporu softwaru Oracle v prostředích VMware, a to jak v lokálních datových centrech zákazníků, tak v certifikovaných cloudových prostředích. Více informací najdete zde.

Oracle nabízí v cloudu i autonomní operační systém: Oracle Autonomous Linux

Společnost Oracle rozšířila nabídku svých řešení, která fungují v autonomním režimu. V cloudu je nyní zákazníkům k dispozici i automatizovaný operační systém. Oracle Autonomous Linux spolu s novou službou Oracle OS Management Service představuje první a jediný OS, který díky svému autonomnímu fungování snižuje složitost prostředí, eliminuje riziko lidských chyb, a zákazníkům díky tomu přináší výraznou úsporu nákladu, lepší zabezpečení a dostupnost. Více informací najdete zde.


Jiří Bednář, 28. září 2019