Informace

Vytisknout článek

Microsoft zpřísňuje od 31. srpna 2018 požadavky pro CSP Direct partnery (T1) – Arrow vám však s novou situací umí efektivně pomoci


Dlouho se říká, že společnost Microsoft změní podmínky programu CSP, nyní již víme, co budou tyto změny konkrétně obnášet.




Co bude partnerství v programu Microsoft CSP vyžadovat, nebylo z počátku zcela jasné

Chcete-li prodávat služby a licence prostřednictvím programu CSP, můžete si vybrat mezi přímým prodejem a přímou spoluprací se společností Microsoft nebo nepřímým prodejem prostřednictvím vybraného distributora. Tyto různé úrovně jsou nazývány Direct (Tier 1) a Indirect Reseller (Tier 2). Co bude která volba v budoucnosti obnášet a jak bude vypadat přímá spolupráce se společností Microsoft, nebylo zprvu zcela zřejmé. Výsledkem je, že si mnozí vybrali cestu přímé spolupráce se softwarovým gigantem a stáli nebo stále stojí před úkolem vybudovat vlastní systémy pro automatizované objednávaní, provozování, účtování, podporu a dodávku CSP služeb.

Druhá strana mince

Z počátku se nezdály požadavky na přímou spolupráci nikterak náročné, nicméně dnes již čelí mnoho Direct partnerů velkým a často i nepřekonatelným výzvám. Direct partner musí být schopen kontrolovat a vystavovat faktury zákazníkům, investovat čas a finance do systémů, které dokáží spotřebované licence a služby přeměnit do řeči peněz a převést na zmíněné faktury, nemluvě o technické a licenční podpoře, která s přibývajícím množstvím služeb v CSP neustále narůstá a komplikuje se.

Správný partner na správném místě

Microsoft aktuálně upravuje a zpřísňuje požadavky pro zachování úrovně přímé spolupráce „Direct“ (T1). Z posledních dostupných informací se zdá, že řada Direct partnerů bude nucena svůj stávající model spolupráce změnit a začít spolupracovat s vybraným distributorem, tedy přejít do nepřímého modelu spolupráce „Indirect“ (T2), jelikož nové podmínky Direct modelu zásadním způsobem ovlivní jejich výnosy z prodeje CSP služeb. Naštěstí mohou všichni Direct partneři automaticky, bez jakýchkoliv dalších nákladů a požadavků začít poskytovat služby CSP i v nepřímém „Indirect“ modelu, což znamená, že s námi můžete začít spolupracovat už dnes.


Nové požadavky pro Direct CSP partnery (T1)

Zde jsou nejdůležitejšní změny v požadavcích:
  • Direct Partner bude povinen si předplatit roční balíček podpory (Advanced Support for Partners) v ceně cca 15 000 USD. Balíček obsahuje neomezenou podporu cloudových služeb Azure, Office 365 a Dynamics formou incidentů (break-fix), ale za poměrně vysokou cenu.
  • Direct Partner musí disponovat řešením, které zajišťuje automatické rozpočítání služeb na zákazníky a následnou fakturaci, kontrolu spotřeby jednotlivých zákazníků a portál pro technickou podporu.
  • Měli byste být schopni prokázat, že online služby prodáváte společně s vaší přidanou hodnotou formou implementačních služeb, správy a technické podpory.
  • Z dlouhodobého hlediska bude společnost Microsoft zavádět i objemová kritéria pro počet prodaných služeb a tato kritéria patrně nebudou právě nízká.
Kdy je ekonomicky výhodné zůstat Direct CSP partnerem?

Pokud vezmete v úvahu jen roční náklady na službu Advanced Support for Partners, znamená to, že vy jako Direct partner musíte ročně zobchodovat mezi 350 – 700 plány Office 365 v závislosti na tom, který konkrétní plán budete prodávat. Teprve až dosáhnete tohoto objemu prodaných licencí, přestane pro vás být poskytování služeb v rámci CSP ztrátové a teprve od této chvíle můžete začít vydělané peníze investovat do systémů, které vám zautomatizují billing pro koncové zákazníky.

Pomůžeme vám investovat správným směrem

V Arrow jsme již pomohli řadě partnerů se změnou modelu z Direct do Indirect a výsledek byl vždy pozitivní. Proces změny je velmi snadný a rychlý a nikterak se nedotýká samotných koncových zákazníků. Ti tuto změnu takřka nezaznamenají. Kdykoliv vám můžeme jednotlivé kroky potřebné k učinění změny předvést, popřípadě je po vzájemné domluvě provést za vás.

Rozšiřte svou nabídku produktů, ale obchodujte stále na stejném místě

V portálu ArrowSphere, který je naším motorem pro dodávku a řešení typu pay-as-you-go, najdete nejen služby společnosti Microsoft, ale také další nezbytné součásti potřebné v hybridním IT světě, v němž dnes žijeme.

Příklady poskytovatelů služeb, s nimiž můžete pracovat v ArrowSphere:



Většina výše uvedených služeb může být označena zdroji nebo názvy zákazníků, což otevírá možnost získat komplexní přehled o nákladech a jednoduché rozlišení podle zákazníků.


Kontakty pro více informací

Radek Žalud
Licenční specialista Microsoft

+420 602 231 793

radek.zalud@arrow.com
Jakub Müller
Business Development Manager

+420 720 759 743

jakub.muller@arrow.com


Jiří Bednář, 31. července 2018